måndag 9 juli 2007

Hopplösa förpackningar!


På reumatikerförbundets hemsida tipsas här om hemsidan Spola nu!

Gå in där och läs, rösta, kommentera och kom med egna förslag!
Hur många ggr har Ni inte stått där med en hopplös förpackning och svurit över hur hopplöst ologisk den är. Jag kan ge er tips på några av mina favoriter t ex den blå TOAANKAN flaskan med sitt lilla röda skruvlock, som man ska först knipa om och samtidigt vrida runt den.

Jag klarar det nästan aldrig, en gg klippte jag till slut upp den för jag var ensam hemma och ville ju knappast gå till grannen.
Sedan är det mjölk och yoghurtförpackningarna av märket Milko med sitt lilla skruvlock längst upp. Det går ju inte att få ut slutet i förpackningarna utan att behöva klippa upp den och sen skrapa ur den med en sked typ.
VEM har hittat på detta?
PS Men de varnar längst ner på sin sida att spola ner saker i toaletten kan orsaka stora skador!

Inga kommentarer: