lördag 12 maj 2007

Mysteriet med den ensamma skon ...

Är det fler än jag som har sett de ensamna skorna ute på stan ! Oftast är de gympa skor men även andra sorter lär förekomma. Ibland ser man två stycken ihopknutna och uppslänga över en telefon/elledning. Men det lär ju finnas en speciell rörelse för den sortens "prank"!
Men det märkligaste såg jag i förrgår på T-centralen. Två unga tjejer kommer ner på perrongen, klädda som tonåringar är i dag , lite punk lite crazy, men i den ena flickans han höll hon ett långt snöre och i dess ände en ensam svart gympasko(!!!)Det såg nästan ut som om hon trodde att hon hade en liten hund i ett koppel. Men en sko ????? Är det nåt nytt mode? Har jag missat nåt?

Idag efter att ha besökt Huddinge Sjukhus Närakut åkte jag upp i hissen till busshållplatsen OCH vad ser jag då? En ensam doja uppknuten i taket inne i hissen !

Inga kommentarer: